fbpx

Hei musikaalin ystävät! Meitä kaikkia koskettavan koronatilanteen johdosta olemme päätyneet siirtämään We Will Rock You -musikaalin alkusyksyyn 2021. Olemme jo saaneet teiltä paljon kysymyksiä liittyen esityksiin, ja olemme päivittäneet kotisivuillemme vastauksia niihin. (LINKKI)

USEIN KYSYTTYÄ

YLEISTÄ

Milloin minun tulisi saapua paikalle?
Saavu paikalle hyvissä ajoin ennen esitystä, noin 30 minuuttia ennen esityksen alkua.

Mitä minun tulee pukea esitykseen?
Näytöksiin ei ole pukukoodia.

Onko tila esteetön?
Esityksiin on varattu pyörätuolipaikkoja. Valitse pyörätuolipaikka ostaessasi lippua. Pyörätuoliasiakkaat pääsevät teatterisaliin jäähalli-rakennuksen takana olevan henkilökuntasisäänkäynnin viereisestä ovesta. Sisäänkäynti on merkitty We Will Rock You -tunnuksin. Sisäänkäynti sijaitsee samalla tasolla kuin permannon pyörätuolipaikat. Ovi on auki 30 minuuttia ennen jokaisesta esitystä.

ESITYKSESTÄ

Mikä on esityksen kesto?
Esityksen kesto on noin 2 tuntia 45 minuuttia sisältäen väliajan.

Onko esityksellä ikärajaa tai ikäsuositusta?
Esityksen suositeltu ikäraja on 7 vuotta. Esitystä ei suositella alle 4-vuotiaille lapsille. Esitys sisältää kohtauksia, joita ei suositella pienille lapsille.

Tehdäänkö esityksestä tallenne?
Esitys on mahdollista nähdä ainoastaan livenä Helsingin Jäähallissa elo-syyskuussa 2021.

Käytetäänkö esityksessä erikoistehosteita?
Esityksessä käytetään voimakkaita ääni- ja valotehosteita sekä savua ja pyrotekniikka.

Saako esitystä videoida tai valokuvata?
Esityksen videoiminen ja valokuvaaminen on kiellettyä.

Onko näyttelijöiden kokoonpano aina sama?
Esityksen kokoonpano pysyy samana lukuun ottamatta ennalta arvaamattomia sairastumisia tai muita esteitä, jotka eivät ole meidän käsissämme.

Mitä tapahtuu, jos esitys/näytäntö joudutaan perumaan?
Jos näytäntö joudutaan perumaan, meistä riippumattomista syistä, liput pyritään vaihtamaan toiseen näytäntöön lippua vastaavaan paikkaan. Vaihtoehtoisesti voimme myös hyvittää lipun hinnan*. Emme korvaa muita peruutuksesta johtuneita kuluja. 

* Ainoastaan siinä tilanteessa, että emme pysty vaihtamaan lippua toiseen näytäntöön vastaavaan paikkaan.

LIPUT

Miten varaan liput esitykseen?
Liput esitykseen voi varata viralliselta lipunmyyjältämme Lippu.fi:ltä, osoitteesta lippu.fi, Lippu.fi:n myyntipisteistä tai puhelimitse numerosta 0600 900 900 (2€/alk. min+mpm/pvm, ma–pe klo 9–17). 

Miten paljon liput maksavat?
Lippujen hinnat ovat 89 €, 79 €, 59 €, 39 € paikan mukaan. Lisätietoja löydät täältä.

Onko teillä alennuksia erikoisryhmille?
Kyllä, tarjoamme 4 € alennuksen AA- ja A-lipuista. Alennukseen oikeuttavia ryhmiä ovat opiskelijat, eläkeläiset, lapset alle 14 v. ja yli 15 henk. ryhmät.

Maksaako varauksen tekeminen?
Palvelumaksut sisältyvät lipun hintaan. Toimitusmaksu määräytyy toimitustavan mukaan, alk. 1€/varaus.

Mitkä maksutavat käyvät?
Virallinen lipunmyyjämme lippu.fi tarjoaa monia maksutapoja, joista voit lukea lisää täällä.

Voiko lippuja ostaa muualta kuin viralliselta lipunmyyjältä?
Suosittelemme ostamaan liput viralliselta lipunmyyjältämme Lippu.fi:ltä välttääksesi mahdolliset huijausyritykset. 

Omistamme oikeudet jälleenmyyjiltä ostettujen lippujen peruuttamiseen. Viralliselta lipunmyyjältämme ostamia lippuja ei tule mainostaa tai myydä netissä, lehdissä eikä missään muualla. Kaikki tällä tavalla mainostetut liput perutaan automaattisesti. Luotto- tai pankkikorttia, jota käytit lipun maksamiseen tai maksusta saatua sähköpostivahvistusta saatetaan pyytää näyttämään teatterille saavuttaessa.

Voinko perua lippuni ostamisen jälkeen?
Ostettuja lippuja ei valitettavasti voi vaihtaa tai perua.

COVID-19 TILANTEESTA

Miksi musikaali siirretään keväältä alkusyksyyn?
Musikaalin tuotantoryhmä on tehnyt sinnikkäästi töitä shown järjestämiseksi, kuitenkaan maailmanlaajuinen pandemiatilanne ei ole toivotulla tavalla helpottanut. Suurtapahtuman järjestäminen turvallisuuskäytänteet ja kokoontumisrajoitukset huomioiden on valtion asettamien säädösten perusteella touko-kesäkuussa vielä mahdotonta. Kannamme vastuumme yleisön turvallisuudesta. Tästä syystä siirrämme esitykset alkusyksylle.

Mitkä ovat uudet esityspäivät?
Esitykset ovat Helsingin jäähallissa 6.8.–8.9.2021.

Pysyykö esityspaikka nyt samana?
Kyllä, esityspaikkana on Helsingin jäähalli. 

Olen jo ostanut liput musikaaliin, miten toimin, kun esitys siirtyykin?
Sinun ei tarvitse tehdä tässä vaiheessa mitään. Pääset samalla lipulla sisään sinulle varatulle istumapaikalle Helsingin jäähallissa, ainoastaan esityspäivä muuttuu. Lippupiste ilmoittaa jokaiselle lipun ostaneelle uuden esityspäivän henkilökohtaisesti, ensisijaisesti sähköpostitse. Odota siis yhteydenottoa.

Jos olet varannut liput, Lippupiste tekee sinulle uuden varauksen automaattisesti, ja saat siitä uuden varausvahvistuksen. Siitä näkyy uuden esityksen tiedot sekä lippujen lunastusajankohta. Samalla saat ohjeet siitä, miten toimia, jos uusi päivämäärä ei sovi.

Kuka ja miten minuun ollaan yhteydessä?
Lippupiste ottaa yhteyttä lipun ostajiin ja varanneisiin henkilökohtaisesti, ensisijaisesti sähköpostilla. Myös liput muualta kuin Lippupisteen verkkopalvelusta ostaneet saavat yhteydenoton heidän jättämien yhteystietojen perusteella, kuten tekstiviestitse puhelinnumeroon. 

En ole saanut tietoa uutta esityspäivää koskien, miten toimin?
Lippupisteellä on hyvät edellytykset tavoittaa jokainen lipun ostanut ja varannut. Jos yhteydenottoa kuitenkaan ei kuulu 23.4.2021 mennessä, tai et ole jättänyt ostaessasi mitään yhteystietoja, olethan yhteydessä Lippupisteeseen. Yhteydenotot sähköpostitse: asiakaspalvelu@lippu.fi. Asian käsittelyn nopeuttamiseksi otsikoikaa viestinne ”We Will Rock You -lippuvaihto”. Voitte myös olla yhteydessä puhelimitse numeroon: 010 633 1030.

Entä jos uusi esityspäivä ei sovi minulle?
Esityksiä löytyy kalenterista syyskaudella runsaasti. Mikäli lipullesi osoitettu uusi esityspäivä ei sinulle sovi, voit olla yhteydessä Lippupisteeseen esityspäivän vaihtamisesta tai lipun peruuttamisesta viimeistään 23.4.2021 klo. 17.00 mennessä. Tämän päivän jälkeen meille lähetettyjä pyyntöjä ei enää huomioida. Molemmissa tapauksissa, olethan yhteydessä Lippupisteeseen järjestelyjen tekemiseksi. Yhteydenotot sähköpostitse: asiakaspalvelu@lippu.fi. Asian käsittelyn nopeuttamiseksi otsikoikaa viestinne ”We Will Rock You -lippuvaihto”. Voitte myös olla yhteydessä puhelimitse numeroon: 010 633 1030.

Olen yritysasiakas ja olemme ostaneet lippuja esitykseen. Mitä teen?
Lippupiste on yhteydessä suoraan liput hankkineeseen henkilöön yrityksessänne. Samat liput käyvät sisäänpääsyyn Helsingin jäähallilla, ainoastaan teille osoitettu uusi esityspäivä vaihtuu. Lippupiste ohjeistaa teitä myös, miten toimia, jos uusi päivämäärä ei sovi.